הכנה ללידה ולהריון

תהליך פגישות אישי ליולדת

מה כוללת ההכנה שלי בתהליך ההיריון והלידה? 

כאישה שחוותה הכנה להריונות ולידות אני מודעת לעוצמות וליכולות הטמונות בך. בגישתי הייחודית, מרחב מאפשר צמיחה, יחדיו נתמקד ונתקדם, אאפשר להוביל אותך להתחברות עם גופך ותינוקך, כך שבעזרת הכלים שתרכשי בהכנה, יובילו אותך גופך ופנימיותך לבחור את התנועה הנכונה לאותו הרצף בהתפתחות הלידה וכצידה לחייך בכלל.

ההכרה, בגופך ובפנימיותך, עוד במהלך ההיריון, המודעות לתזונה מאזנת, פעילות גופנית וליווי התפתחותי רגשי ורוחני אפשרו לך להבין לדעת ולקבל שכאב במהלך הלידה אינו ציר כדלת החורקת ומקשה לפתיחתה, אלא כל ציר- כגל- המשתף אתכם פעולה מוביל ומקדם אתכם לחוף מבטחים, להגיע אל היעד, בחדווה, בהבנה ובנינוחות עמוקה, בבטחה וללא חרדה.

בתהליך משתלבים האהבה והתמיכה אשר בעזרת החוויות שתחוו יכינו אתכם לפגישה עם תינוקכם, שכה ייחלתם לחבקו ולהרגישו, ושמעתה הינו חלק בלתי נפרד מההרכב המשפחתי הייחודי לכם.

בתהליך ההיכרות והליווי אני רואה כל לידה מיוחדת וייחודית במינה, מסע מרתק ומרגש המאפשר נגיעה בפלא הבריאה.

אני רואה את תפקידי עוד משלבי טרום היריון והיריון, נותנת מענה מקצועי תמיכה רגשית נפשית ומכילה, ועד להיותכם הורים החובקים את הרך הנולד, הצועדים יד ביד במסע החיים.

בהתנהלות עמכם, אני מאמינה בבחירתכם כיצד ואיך ללדת, מתוך אמונה כנה שהלידה היא שלכם.

תפקידי כדולה להדריך, לסייע ולתמוך בכל החלטה שתיקחו תוך גמישות למימושה והגשמתה, ומה נדרש מכל אחד השותף למסע ברגע האמת.

 

אני פונה אלייך, יולדת יקרה, עלייך לקחת אחריות על הלידה.

זכרי – רכישת ידע על תהליך הלידה ושיטות התמודדות עם כאב, מהווה כוח, עוצמה פנימית, מפיגה התנגדויות וחרדות לתהליך הלידה ואף מעניקה תחושת ביטחון, תוך כדי הבנת התהליכים, תקלי על התנהלותך ותיקחי חלק פעיל בכל שלבי הלידה.

ההכנה להיריון ולקראת הלידה הינם משמעותיים, בעלי השפעה מנטאלית, רגשית, פיזית ונפשית אשר משפיעים על נקודת המוצא של כל תהליך הלידה. ההכנה בהיריון לקראת הלידה ובלידה  מעצימה את חוויית הלידה, מאפשרת תהליך תומך לך ולבן זוגך, מעצימה את האינטראקציה ביניכם, אתם מודעים לתהליך הלידה, כאמור הופכים להיות שותפים פעילים, את מאפשרת לעצמך התקדמות, זרימה ובעיקר חיבור עם המתחולל בגופך שעוד החל בהכנה להיריון ושיאו בלידה ולהיקשרות לתינוקכם הנולד.

כבר בשיחת הטלפון הראשונית נערוך היכרות קצרה .נברר מהו המניע לבחירתך בדולה, כמלווה במהלך ההיריון ובלידתך בע"ה.

נשוחח איזה סוג הלידה בה את חפצה, תשאלי שאלות, תכירי את פרטי החוזה בינינו ותנאי התשלום לליווי.

פגישה ראשונה:

 תתקיים בביתי למשך שעה וחצי עד שעתיים איתך ועם בן זוגך או כל מלווה שתבחרי ללידה. בפגישה נתאם ציפיות, נעלה רצונות והשקפות לגבי הלידה, נגדיר כיצד כל אחד מהנוכחים בלידה נוטל חלק (יולדת, מלווה ודולה). 

נכיר דרכים להתמודדות בכאבים אם בעזרת נשימות  ותנועות ואם בעזרת מגע פיזי קליל. פגישה זו כרוכה בתשלום שירד מהסכום הסופי שיגבה (תקף למקרה של ביטול הליווי או חרטה להמשיך יחדיו) ממליצה להצטייד מראש בשאלות שהכנתם מבעוד מועד.

פגישה שנייה:

ניתנת לבחירתכם ולנוחיותכם בביתי או בביתכם, משך הפגישה כשעתיים.

בפגישה אפתח בפניכם את "ארגז הכלים" העומד לרשותי. נסרוק מהם שלבי הלידה, נעבוד על טכניקות נשימה, נתרגל תנועות זקופות על כדור פיזיו, או על מיטה, נכיר ונאפשר תנוחות ללידה ותנועתיות בלידה, נחוש טכניקות עיסוי ודמיון מודרך,תכירו תהליך תנועתי נשימתי "מתקדם" ונבנה תוכנית לידה.

כבר בפגישה זו, נקבע יחד היכן ומתי להיפגש בזמן הגלים (צירים), או שניידע  זו את זו ביום שיבשרו הסימנים  שהנה הגיע הזמן לצאת יחדיו לדרך.

פגישה שלישית:

תהיה בחדר הלידה בזמן אמת, אני נוכחת איתך לאורך כל הלידה ועד שעתיים אחריה, אהיה בשבילך ועבורך,להקשיב, לתמוך,לחבק, להזכיר לנשום,ביחד נצחק ונחייך,נסריט ונצלם, נתאים עיסוי בשמנים מלטף נרפה  ונסביר במידת הצורך,להיות אתכם ולדעת גם להשאירכם לבד… בחווייתכם.

במהלך הלידה תקבלי את התמיכה הפיזית, הרגשית, הרוחנית והמנטאלית…

אני מתאימה ומשלבת טיפולים על פי קצב ההתקדמות והתנהלותך בחדר הלידה, כמו שיאצו, רפלקסולוגיה, עיסוי בשמנים, משתמשת בכלים שברשותי תוך הקשבה וסבלנות לתהליכים המתרחשים בגופך עד ללידת התינוק וסיום התהליך…בע"ה

חשוב לי לציין אני אתך ועם המלווה שלך מכבדת כל החלטה שתחליטו ושיקול דעת שתפעילו, תפקידי בין היתר להעניק לכם תחושת רוגע, שלווה וביטחון מלא.

פגישה שנייה:

תתקיים בשעה טובה ובמזל טוב בביתכם. נעלה חוויות מתהליך הלידה ונחלוק יחדיו, נכיר מהי הה(ע)נקה וחשיבותה לאם ולתינוק, הדרכה על מקלחת ראשונה לתינוק, טיפול בחבל הטבור, אתן מידע נוסף על משכב לידה, התנהלותך היומיומית במהלך 6 השבועות הקרובים, והמעבר מזוגיות להורות מקומך ומקומו של בן הזוג במערך המשפחתי החדש.

 הינך מוזמנת לשאול, לבקש, להתייעץ מפגישתנו הראשונה  והלאה…

סגירת תפריט