לידה פעילה

איך מתחילים?

בהתפתחות האנושית לאורך דורי דורות, לידות בית הונצחו בתנוחות זקופות ותנועות כריעה, עם התפתחות המודרנית והמעבר מהבית לחדרי הלידה, נכפה על היולדת להיות בתנוחה, ועוד בתנוחת השכיבה על הגב וכל האחריות ללידה מופקדת בידי האחרים. אם כך, טבעינו הוא לנוע, והיכן בזמן אמת הלידה הפעילה? מה קרה לה במשך השנים?
המשיכו לגלול ותגלו….

בידי מי אנו מטילות האחריות ללידה שלנו ולהתנהלותינו הטבעית?

בלידה הפעילה את ,היולדת, לוקחת חלק פעיל, הינך שותפה ואחראית לתהליך במלואו.

בלידה טבעית את קשובה למתרחש בגופך תוך חיבור והתחברות לכל הפלא המתרחש בו, נענית לצרכיו, מונעת ע”י נשימות והרפיות, עושה שימוש בתנוחות עמידה, כריעה ותנועתיות המוטבעת בזכרון גופך, שכן, הגוף זוכר, יודע… ומה שנותר להיות בדיוקך, תוך הקשבה מליאה ונוכחות פעילה בשילוב הטכניקות הנלמדות והנרכשות בהכנה במהלך ההיריון.

יולדת יקרה במידה ואת מעוניינת בלידה פעילה - טבעית, הנה כמה טיפים:

חשוב שתעסקי בפעילות מכל סוג שהיא עוד לפני ההיריון ובמהלכו כמו:
  • לידה פעילה ההתחברות לגוף ולנפש, (ליד השם)
  • יוגה לנשים הרות
  • שחייה
  • פילאטיס
  • הליכה מכוונת בנעליים נוחות
  • טיול מרגיע ומאוורר לאורך חוף הים ברגליים יחפות
  • שילוב נשימות
  • דמיון מודרך
  • מדיטציה

כל פעילות המאפשרת מעוף, העצמה וחיבור למהות גופך ופנימיותך, מהווה חיזוק ובסיס לאמונה ולביטחון שגופך יודע וזוכר כיצד ללדת, ישנה חשיבות רבה לפעילות עוד בזמן ההיריון על מנת שתוכלי למצוא את הפעילות הנכונה והמתאימה לך ולגופך בזמן הלידה, בזמן אמת… מומלץ מאוד להקשיב לגופך ולהתפתחויות בו במהלך כל הפעילות אין צורך במאמץ יתר ויצירת עומס וכאב.

פעילות הינה הנאה והנעה המקדמת את המטרה!

כל דרך שתבחרי להיות פעילה בהיריון, תהווה לגבייך מבורכת לנפשך ולגופך יחדיו ואמצעי נפלא להעצמה בלידה.

אסיים בציטוט של ד”ר מישל אודן, גניקולוג וחוקר צרפתי בתחום הלידה המבאר מהי לידה פעילה וחשיבותה לתהליך הטבעי המתרחש בגוף האישה בזמן אמת.

"בזמן לידה האזור הפעיל במוח הוא האזור הפרימיטיבי – אזור זה מפריש את ההורמונים החיוניים ללידה, כלומר, אישה יולדת באופן  פעיל כאשר ביכולתה להפריש הורמונים משל עצמה"

מעוניינים לשמוע עוד? השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!

כל הזכויות שמורות למזלטוב רוחמה כהן 2018

סגירת תפריט